„The Original High”este albumul prin care Adam Lambert și-a
propus să surprindă. (Detalii despre lansarea acestuia găsiți chiar AICI.)
De altfel, fiecare din cele 3 materiale discografice a avut
impact și elemente surprinzătoare. Fie că vorbim despre „For Your
Entertainment” (2009), „Trespassing” (2012) sau „The Original High” (2015),
Adam dovedește că nu e artistul dedicat unui singur gen/stil muzical, abordând
pop, pop-rock, R&B, trap etc. printr-un impresionant registru vocal.
„The Original High” este albumul care îi pune în valoare în
primul rând vocea prin numeroasele tehnici și interpretări vocale - ultilizarea
registrului grav (de altfel, mult mai dezvoltat în prezent față de anii
trecuți), a registrului acut (prin bine-cunoscutele note-semnătură ale lui Adam), a tehnicii falsetto (prea puțin abordată până acum) etc.
Toate acestea sunt elemente prin care producătorii executivi ai albumului - Max Martin și Shellback- au dorit să creeze ceva nou, atât pentru Adam, cât și pentru cei care îl ascultă.
Toate acestea sunt elemente prin care producătorii executivi ai albumului - Max Martin și Shellback- au dorit să creeze ceva nou, atât pentru Adam, cât și pentru cei care îl ascultă.
Mai multe despre album, dar și despre fiecare piesă în parte, a povestit chiar Adam în urmă cu puțin timp la „Hits Sessions” (Fort Lauderdale, Florida - 13 iulie 2015)
Luând-o pas cu pas, concluzia anticipată e că fiecare piesă e o entitate distinctă. O poveste individuală.
„Ghost Town”
Primul
single, lansat pe 21 aprilie.
Cum
mărturisește însuși Adam, este piesa care ne introduce în noua „eră”, aleasă ca
prim single tocmat pentru că este total diferită față de ceea ce auzisem până
acum de la Adam Lambert.
Începutul
calm, pe acorduri de chitară, ce susțin o voce caldă, suavă, este dus în extrema
opusă odată cu beat-urile ritmate (deep house) și a fluieratului extrem de
molipsitor ce conturează un refren greu de scos din minte.
Versurile
mai „obscure” sunt atenuate de refrenul dansant, care devine „medicament”
pentru orașul-fantomă din inima lui Adam.
„Ghost Town”a fost
prezentată pentru prima dată live la „Ellen Show” (30 aprilie) și ulterior la
numeroase evenimente, programe TV (inclusiv „The Lottery”- Regatul Unit) și
chiar în cadrul unui important eveniment caritabil din Finlanda (6 iunie).
„The Original
High”
Piesa ce dă
titlul albumului, respectiv prima scrisă pentru acesta, cu ea prezentându-se
Adam celor ce au devenit ulterior producătorii executivi ai albumului - Max
Martin și Shellback.
„The
Original High” vorbește despre dorința de a retrăi adrenalina primei dăți
-termen general ce cuprinde absolut orice primă experiență pe care cineva dorește să o resimtă la aceeași intensitate- și atinge puternic tema principală a albumului: lupta
pentru fericire.
Ritmată, cu
un refen ce „prinde” încă de la prima ascultare, la fel ca fluieratul din
„Ghost Town”, este piesa ce scoate în evidență impecabilul falsetto și atinge
punctul culminant odată cu o acută ce poartă categoric semnătura lui Adam
Lambert.
Mult mai
impresionantă este varianta live.
Ca o opinie personală, „The Original High” are -până acum- cele mai bune prestații live.
Ca o opinie personală, „The Original High” are -până acum- cele mai bune prestații live.
„Another Lonely
Night”
Una dintre
piesele postate de Adam pe contul de YouTube cu ceva timp înaintea lansării
albumului, și care se bucură deja de o popularitate remarcabilă, fiind a doua
după „Ghost Town” la cifrele din Spotify.
Titlul
însuși anticipează mesajul - singurătatea.
Din nou, cu
toate că versurile sugerează suferință și chiar disperare, refrenul „colorează”
puțin peisajul prin beat-urile sale.
O altă notă
personală: dintre toate piesele noului album cântate live până acum, aceasta este cea mai dificilă și solicitantă.
Desigur, Adam îi face
față cu brio.
„Underground”
Desemnată
„balada R&B a albumului”, a fost prima dezvăluită după lansarea single-ului
„Ghost Town”.
Din punct
de vedere al tehnicii vocale în registrul grav, duce cu gândul la „Runnin’” (album
„Trespassing”).
„Underground”
aduce acest element-surpriză și pune în valoare nuanțe interesante din timbrul lui
Adam. Trecerile grav-acut sunt spectaculoase și live.
Notă
personală: se „simte” lejeritatea lui Adam pe registrul acut față de notele
joase, însă dovedește încă o dată că este un artist complet și răspunde pozitiv „provocărilor” producătorilor.
„There I Said
It”
Cum anunța
Adam în urmă cu ceva timp - „o mare baladă”.
Fără doar și poate.
Fără doar și poate.
„There I
Said It” intră în categoria pieselor ca „Outlaws Of Love” sau „Underneath”
(album „Trespassing”), însă este mult mai intimă și personală pe seama
instrumentalului simplu - inițial doar pian-, cât și prin modul temperat de interpretare.
Mesajul
piesei aduce ideea de a avea „coloană vertebrală”, puterea și voința de a
spune/face lucruri fără regrete, fără măști, fără temeri.
Totodată poate fi considerat „imnul inimilor frânte”.
Probabil că asta e frumusețea albumului și a muzicii, in general. Toată lumea se poate regăsi în versuri, din diferite perspective.
Probabil că asta e frumusețea albumului și a muzicii, in general. Toată lumea se poate regăsi în versuri, din diferite perspective.
„Rumors”
Un duet așteptat.
Pe de-o parte pentru că e primul duet oficial cu o voce
feminină care să ocupe un loc în lista pieselor albumului și, pe de altă parte,
pentru că Tove Lo este la rândul ei o artistă surprinzătoare, promițătoare și
„înfiptă”.
Rezultatul? Un viitor hit.
Scrisă în primăvara anului trecut după o cină în care s-au
dezbătut problemele și provocările (dez)echilibrului viață personală-viață profesională
în lumea showbiz-ului, „Rumors” este povestea pe care o trăiesc -cel mai
probabil- toate figurile publice.
Lupta cu zvonurile și lucrurile false/denaturate ce ajung în mass-media afectează în mod evident oamenii implicați, respectiv relațiile interumane.
Lupta cu zvonurile și lucrurile false/denaturate ce ajung în mass-media afectează în mod evident oamenii implicați, respectiv relațiile interumane.
Din punct de vedere personal, un duet ce a depășit
așteptările. Voci puternice, atât separat, cât și la unison.
Cât despre trap, e un
stil surprinzător pentru Adam...un succes, din nou.
„Evil In The Night”
Ultima dintre cele postate anticipat lansării albumului și
posibil viitor single - șanse egale cu „The Original High”, din punctul meu de
vedere.
Oricum ar fi, un hit garantat.
Oricum ar fi, un hit garantat.
Diversitate de stiluri, tehnică vocală deloc facilă, demonstrată
în prestațiile live.
Totodată, o piesă pe care Adam o savurează la maxim cu
fiecare ocazie.
„Lucy”
Probabil cel mai așteptat duet.
Dacă nu, cu siguranță cel mai discutat, atât în rândul fanilor Queen, cât și ai lui Adam Lambert.
Dacă nu, cu siguranță cel mai discutat, atât în rândul fanilor Queen, cât și ai lui Adam Lambert.
Nu a fost o surpriză chiar așa mare, având în vedere
colaborarea lui Adam cu membri trupei Queen și, respectiv, legătura strânsă ce
s-a format între aceștia.
Cui nu îi dau fiori acordurile chitării lui Brian May?!
„Red Special” și-a lăsat amprenta asupra a sute de capodopere muzicale de-a lungul a zeci de ani.
Faptul că în 2015 îi dă „viață” lui „Lucy” este emoționant, admirabil și onorabil pentru Adam și cariera sa, cât și pentru cei care au luat parte la concertele Queen & Adam Lambert din turneul mondial și au văzut și ascultat minunile muzicale ce se „nasc” din vocea lui Adam și corzile lui „Red Special”.
„Red Special” și-a lăsat amprenta asupra a sute de capodopere muzicale de-a lungul a zeci de ani.
Faptul că în 2015 îi dă „viață” lui „Lucy” este emoționant, admirabil și onorabil pentru Adam și cariera sa, cât și pentru cei care au luat parte la concertele Queen & Adam Lambert din turneul mondial și au văzut și ascultat minunile muzicale ce se „nasc” din vocea lui Adam și corzile lui „Red Special”.
„Things I Didn’t Say”
Piesă ritmată, cu refren ce se întipărește în minte,
inevitabil.
Deliciul ei e versul „Whataya want from me?” din strofa a
doua, care ne duce cu gândul la 2009 și la cel mai mare hit al lui Adam
Lambert, produs de același Max Martin.
„The Light”
Ultima piesă scrisă pentru album, adăugată pe ultima sută de
metri.
Throwback către muzica house a anilor ’90.
Throwback către muzica house a anilor ’90.
Versurile și imaginile în antiteză („I am the fire/You are the rain”) sugereză puternic ideea de Yin și Yang.
„Heavy Fire”
Probabil cea mai caracteristică piesă, raportată la stilul
lui Adam de acum câțiva ani.
Personal, mă duce cu gândul la perioada „American Idol” (2009).
Deloc simplistă, prezintă capacitățile vocale greu de egalat ale lui Adam, iar genul pop-rock trezește amintiri din turneul Queen și Adam Lambert.
„After Hours”
Din nou, elementul-surpriză.
Fiind bonus, era oarecum de așteptat să iasă din tiparele albumului.
Fiind bonus, era oarecum de așteptat să iasă din tiparele albumului.
„After Hours” este o piesă moody ce creează multiple imagini
cu viața de noapte dintr-o mare metropolă a Statelor Unite ale Americii:
bulevarde luminate, mașini defilând, jocuri de culori și lumini halucinante.
„Shame”
Al doilea bonus al ediției Deluxe.
Dansantă, cu versuri simpatice și un „Sh Sh Sh” contagios, conturează o bucățică mai puțin „obscură” a albumului.
„These Boys”
A treia piesă bonus și, de altfel, ultima a albumului „The Original High” - Deluxe.
A treia piesă bonus și, de altfel, ultima a albumului „The Original High” - Deluxe.
Aduce -oarecum- a piese ca și „Kickin' In” sau „Shady”(album „Trespassing”), cel puțin din punct de vedere al stilului „jucăuș”, campy.
Per ansamblu, un album divers, complex și complet.
De toate pentru toți: teme universale, versuri pline de semnificație, cu posibilitatea de interpretare personală a lor, sunet nou și diferit față de ce știam până acum din „sfera” lui Adam Lambert.
Un succes!
Albumul „The Original High” este disponibil în iTunes România chiar AICI.
R.Ș.
No comments:
Post a Comment